Vægtløftersko

Tunge, dybe og frem for alt sikker squats har højeste prioritet med dig? Skal du bruge vægtløftersko i din træning? En maksimal kraft udvikling beskriver netop dit mål? Så er det tid for real vægt hæle!

Men kig godt efter skoene: Ikke alle vægtløftningssko er de samme. For at få mest ud af det fulde potentiale og til at udføre bedre, du har brug for perfekt skræddersyet vægt hæl sko til din sport, som støtter dig optimalt.

Derfor har vi gjort det til vores mission at informere dig om alle aspekter af vægtløftning sko og til at teste de bedste sko, så du nemt kan finde dine nye sko og blive stærkere end nogensinde. Her er vores anbefalinger af vægløftersko til dig:


Adidas Leistung 16

Adidas Leistung 16
Adidas Leistung 16

 

 

Klik her for købe Adidas Leistung 16 billigst

 

 

 


Adidas AdiPower

Adidas AdiPower
Adidas AdiPower

 

 

Klik her for købe Adidas AdiPower billigst

 

 

 

 


Adidas Power Perfect 2

Adidas Power Perfect 2
Adidas Power Perfect 2

 

 

Klik her for købe Adidas PowerPerfect billigst

 

 

 


 

Adidas Powerlift

Adidas Powerlift 2.0
Adidas Powerlift 2.0

 

Klik her for købe Adidas Powerlift billigst

 

 

 

 


Reebok Crossfit Lifter 2

Reebok Crossfit Lifter 2
Reebok Crossfit Lifter 2

 

 

Klik her for købe Crossfit Lifter 2 billigst

 

 

 

 


Inov 8 Fastlift 335

Inov 8 Fastlift 335

 

 

Klik her for købe Fastlift 335 billigst

 

 

 


Inov 8 Fastlift 370

Inov 370
Inov 370

 

Klik her for købe Fastlift 370 billigst

 

 

 

 


ByMoxy

By Moxy vægtløftersko
By Moxy vægtløftersko

 

 

Klik her for købe ByMoxy billigst

 


Den rigtige vægtløftersko passer til dig

Hvilken vægt dragter er rigtige for dig, afhænger af din træning og behov. For at give dig den bedste rådgivning, vil du finde fem forskellige case eksempler nedenfor. Derudover vil du få alle anmeldelser i resumé at få en fornemmelse for, hvad vægt dragter er egnet til dig.

Det er indlysende, at vægtløftning sko primært er blevet udtænkt for klassisk vægtløftning, som er kendt fra tv. Rive eller stak er begge øvelser, der kræver enorme stabilitet. Vægt hæl sko er specielt designet til at opfylde disse krav, og støtte dig i en optimal måde som aldrig før – ingen slingrende, ustabilitet og ingen skumfidus.

I det følgende vil vi gerne diskutere fem sager og give dig en passende konsultation, så du ved hvad du skal kigge efter, når de køber og som vægt dragter er det bedste for dig.

De bedste mærker med vægtløftersko:

Adidas har længe siddet på tronen på vægtløftersko, og gør det som sådan også i dag. Med deres nyeste Adidas Leistung 16, som kom ud ved OL i Rio 2016 har de igen lavet en vægtløftersko der imponerer. Samtidig holder deres Adidas AdiPower stadig ved, som en rigtig kvalitetsko. Skoen kom ud ved OL i 2012. Den mest solgte vægtløftersko i Danmark må klart være Adidas Power Perfect 2 – vi har den med på listen, da kvalitet kontra pris i denne sko er fantastisk. Deres billigste model Adidas Powerlift, er måske mest til styrkeløft – men vl’ere med god mobilitet kan også bruge den.

Andre mærker vil også lege med:

De andre mærker der ses i vægtløfterlokalet er efterhånden Reebok Crossfit Lifter, der har gjort et godt indtag. Derudover ByMoxy, Inov-8 og Nikes Romaleos er også en meget populær vægtløftersko.

Skal jeg bruge vægtløftersko til dødløft?

Er dit mål at løfte max af max er vægtløftersko til dødløft nok ikke den bedste ide. Er dit mål at få et pænere og sundere løft, det også går i forlåret, kan vægtløftersko og mere knævandring være en god ting til dødløft. Her skal man gøre op med sig selv, hvad målet med træningen er.

Video om løftesko:

 

Mange mennesker i gymnastiksalen ikke har den mindste mobilitet til at udføre en dyb og smertefri knæ fleksion og derfor afrunde med ryggen, hvilket gør en farlig buttwink.

Endnu flere mennesker begår fejlen og bøje med ustabile løbesko, såsom Nike Free. Resultatet? Knæ og rygproblemer uden ende og på toppen af det en mere end svag træning ydeevne. Er det de ambitiøse mål i en sportsmand? Sikkert ikke. Meget mere, det er styrke, muskler og sundhed.

Vi har også lavet disse fejl og har trukket mere end en skade. Vi ønsker at beskytte dig mod dette, og har listet de væsentligste grunde til, at du bør bære vægtløftning sko.

Som du kan se på billedet, atleten er mere oprejst med vægt hæl sko, hvilket gør ham meget mere stabilt. Desuden opnår en væsentligt lavere knæ fleksion position. Hvad mange ikke mærke til: baren er på linie med hælene. Som følge heraf linjen passerer en næsten lige bane under skubbe. Baren sti (stien til håndvægt) er således optimeret og der er ingen tab af styrke på vej til startpositionen.

Først og fremmest, vægtløftning sko er sportssko specielt konstrueret til vægtløftning (høj stabilitet, optimal kontakt med underlaget, direkte kraftoverføring).

Bortset fra de klassiske “Oly elevatorer”, er vægtløftning sko anvendes hovedsagelig til squats, som særlig stabil position, en ekstremt hård sål samt hælen stigning, på den ene side føre til en stigning i styrke og en Can føre til en forbedring af teknologien.

Hvis dyb bøjning med normale sko ikke er muligt på grund af en manglende mobilitet i anklen (årsagen er en forkortet lægmuskler), den forhøjede sål af vægt hæl sko giver en forskydning af kroppens midtpunkt, hvilket resulterer i kunstigt forbedret mobilitet .

Dette tillader udøveren at skubbe hans knæ yderligere fremad og hoften kan tage op direkte mellem benene, hvilket forbedrer dybden. Derudover din ryg er altid lige og ikke rundt. Vægt hæl sko er derfor kunstige “hjælpemidler”.

Bare prøv det derhjemme eller i studiet. Bare sætte to vægte under hælene og gøre et par squats. Vægten diske simulere hævet tunge i hælen område af vægt hæl sko. Du vil se, at dit knæ fleksion vil forbedre en masse og bevægelsen vil føle sig meget mere komfortabel.

 

Den rigtige dybde er ikke kun afgørende i konkurrencen området. Det hjælper dig også til at få endnu mere styrke og muskelmasse, fordi dine muskler skal arbejde meget mere. Jo længere radius transport skal den mere energi og styrke være brugt til at fremskynde en vægt over en længere afstand. Af denne grund mange mennesker, der kun gå ned til halvdelen, når trykke ned banken, har også en underudviklet brystet.

Som svar på et højere og længere belastning rea Din krop vil tilpasse sig med mere styrke (forbedring af intra- og intermuskulært koordinering) eller muskel opbygning (fortykkelse af musklen tværsnit), som også genererer energi. Vægt hæl sko også hjælpe med dine personlige mål. Især for de atleter blandt jer, der lægger stor vægt på en ren henrettelse, vægtløftning sko er meget anbefalelsesværdigt. Årsagerne skal du allerede kender. Også amerikansk Strength Coach og udvikleren af Styrkeløft programmet “Start Strength”, Mark Rippetoe, deler denne opfattelse. Hvad han siger om vægtløftning sko, kan du læse her, hvis du er stærk på engelsk: http: //www.exrx.net / vægttræning / Vægtløftning sko.html